9001110532 |
Activitats riques i competències matemàtiques a l'aula de secundària |
2019-2020 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
4/6/2020 - 25/6/2020 (15 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/05/2020 - 09/05/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es plantegen propostes de treball a l'aula i reflexió metodològica al voltant dels processos (dimensions competencials). A cadascuna de les sessions ens centrarem en una de les dimensions: Representació i comunicació, Raonament i prova, Connexions i Resolució de problemes.
Aquest curs és una repetició d'un curs organitzat per l'ABEAM durant el segon trimestre, però en format digital.
|
| |
Objectius |
1.- Conèixer experiències i propostes de treball matemàtic des dels diversos blocs de contingut
2.- Descobrir i aplicar vies de contextualització per tal de treballar conjuntament dos o més blocs de contingut matemàtic
3.- Descobrir i aplicar vies de treball interdisciplinar per tal de relacionar les matemàtiques i els altres àmbits STEAM
4.- Desenvolupar noves propostes metodològiques relacionant àmbits del món STEAM
5.- Proposar experiències d’aula que utilitzin diverses metodologies de treball
Reflexionar sobre el tipus d’avaluació més adequat per aquest tipus d’activitats.
|
| |
Continguts |
1.- La importància de les matemàtiques en les vocacions STEAM
2.- Procés tecnològic vs Indagació vs Resolució de problemes
3.- Aprenentatge de matemàtiques en contextos matemàtics, científics i tecnològics
4.- Una didàctica de les matemàtiques més experimental fonamentada en: Experimentació, descobriment, conceptuació, formalització o demostració.
5.- Ús de materials manipulatius
6.- Eines d’ús a l’aula (Scratch, Wolfram Alpha, GeoGebra,...)
Recursos, web del CESIRE CREAMAT, PuntMat, treball de Geometria, Nrich, col·lecció permanent del VídeoMat...
|
| |
Formador/a |
Anton Aubanell, Jordi Deulofeu, Cecilia Calvo, Laura Morera, Joan Jareño i d'altres
|
| |
Avaluació |
Assistència al curs i presentació d'una tasca.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al curs i presentació d'una tasca.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|