Més informació [ Detall d'activitat

 
9001110532   Activitats riques i competències matemàtiques a l'aula de secundària
2019-2020   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   4/6/2020 - 25/6/2020 (15 hores) de 17:00h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Inscripció   01/05/2020 - 09/05/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Es plantegen propostes de treball a l'aula i reflexió metodològica al voltant dels processos (dimensions competencials). A cadascuna de les sessions ens centrarem en una de les dimensions: Representació i comunicació, Raonament i prova, Connexions i Resolució de problemes. 

Aquest curs és una repetició d'un curs organitzat per l'ABEAM durant el segon trimestre, però en format digital.
  
Objectius   1.- Conèixer experiències i propostes de treball matemàtic des dels diversos blocs de contingut
2.- Descobrir i aplicar vies de contextualització per tal de treballar conjuntament dos o més blocs de contingut matemàtic
3.- Descobrir i aplicar vies de treball interdisciplinar per tal de relacionar les matemàtiques i els altres àmbits STEAM
4.- Desenvolupar noves propostes metodològiques relacionant àmbits del món STEAM
5.- Proposar experiències d’aula que utilitzin diverses metodologies de treball
Reflexionar sobre el tipus d’avaluació més adequat per aquest tipus d’activitats.
  
Continguts   1.- La importància de les matemàtiques en les vocacions STEAM
2.- Procés tecnològic vs Indagació vs Resolució de problemes
3.- Aprenentatge de matemàtiques en contextos matemàtics, científics i tecnològics
4.- Una didàctica de les matemàtiques més experimental fonamentada en: Experimentació, descobriment, conceptuació, formalització o demostració.
5.- Ús de materials manipulatius
6.- Eines d’ús a l’aula (Scratch, Wolfram Alpha, GeoGebra,...)

Recursos, web del CESIRE CREAMAT, PuntMat, treball de Geometria, Nrich, col·lecció permanent del VídeoMat...
  
Formador/a   Anton Aubanell, Jordi Deulofeu, Cecilia Calvo, Laura Morera, Joan Jareño i d'altres
  
Avaluació   Assistència al curs i presentació d'una tasca.
  
Requisits de  certificació   Assistència al curs i presentació d'una tasca.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent